Je wil iets retourneren?

Uiteraard kan dat! We vinden het zeer belangrijk dat je tevreden bent over je aankoop bij Mina.

Onze Algemene Voorwaarden beschrijven duidelijk het hoe, wat en waarom. Maar om het even gemakkelijk te maken hebben we een eenvoudige procedure opgezet.

  • Stuur een mail naar hello@minaeboutique.be, vermeld daarin zeker je naam, je bestelnummer en welke artikels je wil terugsturen.
  • We contacteren je zo snel mogelijk met de vermelding naar welk adres je het pakje mag terugsturen.
  • Zorg ervoor dat de artikels ongedragen (ze passen mag uiteraard) en onbeschadigd zijn.
  • Steek bij voorkeur je factuur bij je terug te zenden pakje, dit is handiger bij het verwerken van je retour.
  • Geef het pakket af op het postkantoor of een ander postpunt.
  • Van zodra wij je pakje hebben ontvangen krijg je van ons een mail.
  • Bij een goede ontvangst van je retour krijg je de keuze uit een waardebon of een terugstorting van je geld. Indien je graag een terugbetaling wenst gelieve dan je rekeningnummer per mail mee te geven.

Hieronder vind je nog eens de tekst uit onze algemene voorwaarden met alle details.

Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 6b – Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  • Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    • a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • d) die snel kunnen bederven of verouderen;
    • e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • f) voor losse kranten en tijdschriften;
    • g) voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    • a) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • b) waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • c) betreffende weddenschappen en loterijen.